nieuws
Nintendo default sfeerafbeelding

Auteur: Rob Polman (RP89)
Geplaatst op: 23 maart 2010 om 11:41
ds

[update] Nieuwe DS variant met 3D aangekondigd

Nieuws | 23 maart 2010 - Nintendo heeft zojuist een nieuwe DS variant aangekondigd voor een release in maart 2011. Het gaat om de Nintendo 3DS, waarvan belooft wordt dat het 3D games afspeelt met het blote oog. Tevens is de nieuwe handheld backwards compatible.

E3
Nintendo president Satoru Iwata maakte dit nieuws bekend tijdens een bijeenkomst met aandeelhouders. meer details worden belooft op de aankomende E3, welke op 15 juni van start gaat.

Geruchten
Vermoedelijk is de 3DS de nieuwe handheld waarover al sinds begin dit jaar geruchten de ronde doen. Daarbij sprak Iwata over 'hoog gedetailleerde graphics'.

[Update]
Nintendo heeft laten weten dat 3DS de voorlopige naam is en de release plaatsvindt in het fiscale jaar dat maart 2011 eindigt. Een eerdere lancering dan maart 2011 is dus ook goed mogelijk.

reacties
#25195  | 23 maart 2010 09:25 - RP89
Avatar van RP89
Reacties: 1.434
Ok best vet. Ik zou deze kiezen boven de DSXL.
#25196  | 23 maart 2010 09:27 - Firen
Avatar van Firen
Reacties: 164
Als 3D echt de norm wordt, vind ik dat persoonlijk best spijtig....
#25197  | 23 maart 2010 10:22 - djpdjpnl
Avatar van djpdjpnl
Reacties: 988
Da's wel een nette uitbreiding van Nintendo! Ben benieuwd op wat voor niveau (graphics van de DS zijn niet super te noemen) maar er is een begin! Wel een beetje scheef dat ze in korte tijd de DSi, DSi XL en nu de 3DS uitbrengen..
#25201  | 23 maart 2010 15:14 - Link
Avatar van Link
Reacties: 2.870
Ik vind het erg vet, maar inderdaad scheef dat er zo snel van alles wordt uitgebracht Hoe graag ik deze wil hebben; mijn DSi is nog goed genoeg, dus ik ga wachten of overslaan! Steek eens wat meer tijd in een nieuwe console of een andere Wii-versie, die hebben we nog niet gezien!
#25206  | 23 maart 2010 17:10 - jordybutter
Avatar van jordybutter
Reacties: 386
Mijn DS Lite is bijna 2 jaar oud en tegen die tijd wordt het denk ik wel tijd voor iets nieuws
Ik hoop ook dat het super goede graphics heeft en touchcreen en nog 2 schermen!
#25207  | 23 maart 2010 18:25 - mrAdmirals
Avatar van mrAdmirals
Reacties: 727
Ik ben er in geinteresseerd als de graphics ook mooier zijn dan de DS nu. Anders laat ik hem links liggen. Ben benieuwd ....
#25211  | 23 maart 2010 20:17 - captainjp
Avatar van captainjp
Reacties: 1.750
Ik vraag me vooral af hoe de 3D beelden de gameplay beïnvloeden van sommige games.
#25214  | 23 maart 2010 23:25 - Spicious
Avatar van Spicious
Reacties: 337
YES!!! Nu kan ik nog gemakkelijker hoofdpijn krijgen....
Ze blijven maar doorgaan met de DS.
#25217  | 24 maart 2010 10:25 - jellejelle
Avatar van jellejelle
Reacties: 2.513
Ben erg benieuwd, ga het op de E3 maar eens uitproberen. Ik ben inmiddels wel bang voor een beetje een overload aan DS versies, alleen maar verwarrend voor de consument. Die kan straks een DSi, DSi XL en 3DS kopen en mss hebben sommige zaken zelfs nog wel een voorraadje DS Lites liggen.
#25220  | 24 maart 2010 15:49 - jordybutter
Avatar van jordybutter
Reacties: 386
Opzich hoef je je DS niet te vervangen voor een DSi of DSi XL, dus mij maakt het niet uit dat er zoveel versies uitkomen.
#25224  | 25 maart 2010 14:49 - Kortexx
Avatar van Kortexx