nieuws
Nintendo default sfeerafbeelding

Auteur: Lars Cornelis (KingOfTheHill)
Geplaatst op: 11 mei 2008 om 10:36
alg

EA leent 1 miljard dollar voor overname Take 2

Nieuws | 11 mei 2008 - Electronic Arts heeft bij de Morgan Stanley investments-bank te New York één miljard dollar geleend voor de overname van Take Two. Dit is bekend gemaakt door de SEC, de Amerikaanse overheidsinstatie die toeziet op economische zaken en aandelen.

Volgens Electronic Arts' Jeff Brown is er echter geen nieuws te melden. De lening van één miljard dollar is niets bijzonders, aldus Brown.

Electronic Arts aast al een tijdje op Take Two. Take Two is het moederbedrijf van Rockstar Games en 2K Games. Rockstar's Grand Theft Auto is natuurlijk de grootste trekpleister, maar ook directe concurrent 2K Games met haar NBA en NHL-sporttitels is zeer aantrekkelijk voor EA. De top van Take Two en de aandeelhouders werken EA echter tegen. Zou het met deze extra zak geld van één miljard dollar wel lukken om Take Two over te nemen?

reacties
#17024  | 11 mei 2008 10:45 - wall-E
Standaard avatar
Reacties: 1.143
niet doen take 2
#17025  | 11 mei 2008 10:51 - rephai
Standaard avatar
Reacties: 357
Idd niet doen, mss word GTA dan alleen nog maar slechter
#17026  | 11 mei 2008 10:53 - Yamcha
Avatar van Yamcha
Reacties: 166
Ja, dan gaat EA het alleen maar uitmelken. Dus verzet je niet Take Two.
#17027  | 11 mei 2008 11:20 - Smelt
Standaard avatar
Reacties: 45
Alsof dat nu al niet gebeurt kom op zeg, je hebt al GTA 1, 2 en 3, GTA Vice city, GTA Vice City Stories, GTA San Andreas, GTA Liberty City stories en GTA IV, en er zullen er nog wel een paar volgen op de next gen consoles dus zeg alsjeblieft niets over uitmelken.
#17030  | 11 mei 2008 13:21 - floybox123
Standaard avatar
Reacties: 102
... smelt heeft eigenlijk wel gelijk. ........ maar toch het wordt toch elke keer beter
#17033  | 11 mei 2008 14:17 - rephai
Standaard avatar
Reacties: 357
maar misschien niet meer als EA het gaat verprutsen
#17037  | 11 mei 2008 14:34 - captainjp
Avatar van captainjp
Reacties: 1.750
Take two bepaalt niet of die wordt overgenomen. Maar EA zelf. Als zei voor de aandelen betalen die de aandeelhouders er voor vragen dan bezit EA taketwo gewoon.
#17043  | 11 mei 2008 17:08 - Segia
Avatar van Segia
Reacties: 916
Maar de aandeelhouders verzetten zich thankgod tegen de overname, door de aandelen simpelweg niet te verkopen.
#17048  | 11 mei 2008 17:32 - .Thomas
Standaard avatar
Reacties: 255
Take Two moet dit sowieso niet doen!
#17056  | 11 mei 2008 23:31 - Mennez
Avatar van Mennez
Reacties: 679
Quote:
... smelt heeft eigenlijk wel gelijk. ........ maar toch het wordt toch elke keer beter

Smelt Melk.
#17062  | 12 mei 2008 10:55 - Ike 10
Standaard avatar
Reacties: 254
Wat zeuren jullie... EA heeft aangegeven om ontwikkelaars zoals Bioware gewoon hun gang te laten gaan. Ik zie geen reden waarom EA dat wel bij rockstar zal doen.
#17095  | 13 mei 2008 11:13 - Noob
Standaard avatar