nieuws
Nintendo default sfeerafbeelding

Auteur: ChaniŽl Bakker (Link)
Geplaatst op: 12 april 2008 om 09:18

Bron: Akayuki
English Translation   Tags: DS, gerucht, nieuw model, E3 2008
ds

Wordt een nieuwe versie Nintendo DS aangekondigd op de E3?

Gerucht | 12 april 2008 - Volgens de president van Enterbrain, het moederbedrijf van de Famitsu, is er grote kans dat er een nieuw Nintendo DS-model tijdens de E3 2008 onthuld zal worden.

Nintendo's woordvoerder Hiroshi Yasushi heeft alreeds dit gerucht beantwoord met de simpele woorden: ''No comment'', dus Nintendo heeft, in tegenstelling tot bijna alle andere geruchten, het gerucht niet ontkent.

Een andere versie van de Nintendo DS komt niet echt als een verrassing, aangezien deze handheld al meer de 64 miljoen keer verkocht is, wereldwijd, en de verkoopcijfers maar blijven stijgen. Japan heeft hier het grootste aandeel in: in DS' geboorteland hebben de verkoopcijfers bijna de 27 miljoen bereikt.

reacties
#15549  | 12 april 2008 09:39 - Wouter, wie anders?
Standaard avatar
Reacties: 215
Gelukkig wordt er een nieuw model aangekondigd en niet een opvolger of een nieuwe versie van de DS. Misschien wordt het ook maar eens tijd dat ik mijn grijze vriend inruil voor de hippere en coolere DS Lite.
#15553  | 12 april 2008 10:00 - Link
Avatar van Link
Reacties: 2.869
Of de nieuwe versie, Wouter :
De opvolger zou iets te snel zijn denk ik, de GameBoy ( verschillende modellen) heeft het ook erg lang volgehouden. Misschien gaan ze proberen de DS even mooi als de PSP (niet van de buitenkant, voor de duidelijkheid) te maken
#15556  | 12 april 2008 10:03 - Wouter, wie anders?
Standaard avatar
Reacties: 215
Het zou inderdaad een hele goede zet van Nintendo zijn om de grafische kwaliteiten van de DS een flinke boost te geven, wat vinden jullie?
#15557  | 12 april 2008 10:05 - map2809
Avatar van map2809
Reacties: 393
Nou, ik denk eerder aan een DS lite 2, dus zelfde hardware, maar een ander uiterlijk, en ik denk ook niet echt dat Nintendo een handheld uit gaat geven, met als beste punt betere graphics, zal eerder iets met gameplay te maken hebben.
#15560  | 12 april 2008 10:10 - Link
Avatar van Link
Reacties: 2.869
Ach, het uiterlijk boeit me niet zo : Als ik nu een DS moest kopen ging ik gewoon voor de goedkoopste, wat waarschijnlijk niet de Lite versie is.
#15567  | 12 april 2008 10:22 - Pink Rabbit
Avatar van Pink Rabbit
Reacties: 653
Als ze de graphics nou gewoon oppoetsen maar zorgen dat je gewone DS-games en GBA games er ook gewoon op kunt spelen.
Lijkt mij een goeie zet.
#15575  | 12 april 2008 11:05 - Link
Avatar van Link
Reacties: 2.869
Inderdaad, GBA games af laten spelen, goed dat je daar aan dacht, Pink Rabbit. Niet dat ik dat nodig heb, aangezien ik (nog) een Advance e.d. heb. Maar ik kan me voorstellen dat het voor (komende) DS-bezitters zlig zou zijn, anders moet je heel de tijd handheld verwisselen
#15593  | 12 april 2008 12:21 - Wouter, wie anders?
Standaard avatar
Reacties: 215
Ik zou maar niet teveel rekenen op een GBA-slot in de eventuele NDS Lite 2. De GBA games steken gewoon uit de Lite, dit is ronduit lelijk. Nintendo heeft duidelijk niet haar best gedaan om dit schoonsheidsfoutje weg te werken. Om het schoonheidsfoutje wel weg te werken is de kans groot dat ze het GBA-slot er gewoon helemaal uit laten.
#15621  | 12 april 2008 15:49 - Segia
Avatar van Segia
Reacties: 916
't Klinkt tactisch gezien als een slimme zet, nu maar wachten op de uitwerking.
#15647  | 12 april 2008 19:36 - lauwie0
Standaard avatar